Erkek Gibi Kadın mı?


Çocukluğumdan beri hem kadınlardan hem de erkeklerden; “Erkek gibi Kadınsın” lafını duyuyorum. Bana bunu söyleyen kişilere “Ne diyo bu salak?” bakışı atmaktan ben yoruldum ama onlar anlayacak kapasiteye henüz ulaşamadı. Çok net; bu tiplemeler bazı “olması gereken” davranışların sadece erkeklere has olduğunu düşünecek kadar geri zekalılar!   

 

Biliyorum ki bu saçma sapan lafı sadece ben duymuyorum. Sıralayacağım davranışlara sahip olan sınırlı sayıdaki kadınların da bunu sürekli duyduğundan ve bu laftan hiç hoşnut olmadığından eminim. 

 

Arkadaş;

 

Cesur ve korkusuz olmak sadece erkeklere has özellikler değildir. Bir kadının kendine güvenmesi, cesareti ve korkusuzluğu; bir şahsiyete, en başta sarsılmaz bir karaktere sahip olması onu erkek yapmaz. Dik duruşu, soğukkanlılığı, duygularından çok mantığı ile hareket etmesi, tabiri caizse ota boka mızmızlanmaması erkek gibi olduğunu anlamına gelmez.

 

Farkındayım; bu toplumdaki herkese, bir erkeğe muhtaç olmadan yaşayan KADIN ağır geliyor. Kendini korumayı bilen, kendi ayakları üzerinde duran, düştüğünde üstünü çırpıp yardım istemeden kalkabilen kadınlar hemcinsleri tarafından kıskanılırken, erkeklerin kendine olan yersiz özgüvenini yerle bir ediyor.

 

İstediği her şeyi yapabilen, istediğini giyebilen, istediği gibi gezip tozabilen, kendi kararlarını verebilen, lafını sözünü çekinmeden söyleyen, tartışabilen, espri anlayışı yüksek, kendini geliştirmiş, güçlü ve zeki kadınlar bunları yapamayacak kadar aciz olan kişiler tarafından erkeklere benzetiliyor.

 

Çünkü erkeklere benzetilen kadınlar bir şeylere sahip olmak, istediği yere gelebilmek ya da istediğini elde etmek için dişiliğini kullanmıyorlar. Kafalarını kalori saymaya değil, gerçek meselelere yoruyorlar. Zekasını kullanıyorlar, emek veriyorlar, kendi çabalarıyla yükseliyorlar.

 

Erkek gibi kadınsın” lafını sürekli duyan kadınlar; bu saçma salak lafı duymanızın en büyük sebebi tüm bu normal olan davranışlardan uzak olan hemcinslerinizdir. Hem kendi akıllarında hem de karşı cinsin aklında öyle bir profil çizmişler ki, bunları maalesef yıkamıyoruz. Sizler “Erkek gibi” değilsiniz. Kadınsınız!